maandag, juli 20, 2009

Megabrasem

Karpervissers zijn normaal gesproken niet tuk op brasem, het is slechts hinderlijke bijvangst. Ze komen er te pas en ten onpas aan hangen, vooral als het net niet moet. Soms worden ze zelfs met het minste respect behandeld en minachtend teruggezet.
Het kan ook anders.
Alijn ving vorige week op een 'niet nader genoemd' Belgisch water een wel erg grote brasem. Hij had ze onlangs tot in de vijf kilo categorie, maar deze spant de kroon! Ik weet niet hoe groot een brasem wel kan worden, maar deze is met z'n 7,3 kilo een absolute topper! Maf! En waarschijnlijk zelfs een Belgisch record...

6 opmerkingen:

Marcel zei

Hey Geert,

Dat is zeker een bak van een brasem, heeft alijn hem nog opgemeten ik denk dat ze de 80cm wel haalt.
echt een pracht vis en geen straf om er eens tussendoor 1 te vangen.


Groeten Marcel

Anoniem zei

Dag Geert,

Michiel van Mechelen hier, zou je me eens willen contacteren ik heb je gsm niet mijn gsm 0486 78 14 89. Het is ivm een filmpje dat iemand wil maken van een visvangst. Mss. kan je hierbij helpen.
groetjes
Michiel

Anoniem zei

Amai mijne frak...

Anoniem zei

Dat is wat men in Mechelen dus een deurmat noemt
Ben

Anoniem zei

Zit dat nog in onze Belgische waters ? Dan is de waterkwaliteit er toch op vooruitgegaan.

Unknown zei

Amai s.eg pfff als ge dat aan u vaste stok krijgt, wist niet dat er in belgie zo een brasems rondzwierven.
goed gedaan je mag trots zijn groeten yves