zaterdag, augustus 01, 2009

Winde

Wat een warme zomerdag langs een riviertje! Struinend met de lange werphengel, met korst en blikmais als aas. Ik had al twee brasems op het korstje gevangen, ik wist niet dat brasems aan de oppervlakte azen op stromend water?... Ik zag deze winde daarnet azen op een bedje zoete mais die ik tien minuten eerder op een ondiep plekje had gestrooid. Net op de rand van stroming en rustig water. Op een karperhaakje had ik drie maisjes geprikt om hem te camoufleren en het listig tussen de andere gelegd. Het was er ongeveer 70cm diep. Deze vis kwam regelmatig over het voerplekje schuiven, proefde en spuwde dit haakaas in één keer uit, en keurde het zaakje dan maar finaal af.
Eén ge-free-lined maiskorreltje op een piepklein haakje bracht wél uitkomst...
Vissen op zicht is machtig, niet eens een pen nodig!

2 opmerkingen:

Unknown zei

aan't filmen geslagen Geert? ;-) Mooi vangst!

Grtn

Anoniem zei

Ben je zeker dat dit een winde is, Geert?

Het beeldmateriaal is niet echt duidelijk, maar mij lijkt het een roofblei. Die worden tegenwoordig ook meer en meer op boilies gevangen en wel eens vaker met windes verward.

LDB