zaterdag, juli 11, 2009

Onafscheidbaar

Ik heb afstand genomen van m'n trouwe vissloefen. Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit andere heb gehad om te vissen. Ze stonden aan m'n shelter toen ik met Phil in het zuiden van Frankrijk zat te karperen, ze zaten aan m'n voeten toen ik die duizenden kunstvliegen heb gebonden, ik had ze bij tijdens 't vissen in Sloveniƫ en Canada, Ierland en nog zo veel plaatsen meer. Ook in Zuid-Afrika, Gambia en Gabon waren ze van de partij. Ze hebben zelfs Luc's tarpon van 2 meter 20 meegemaakt... en talloze voor die tijd prachtige en grote karpers... Ik droeg ze tijdens het bootvissen op het Indiana-meer, ach, de lijst is eindeloos.
Vandaag heb ik ze, afgesleten en vol gaten, met een weinig weemoed in de vuilniszak gestopt. Ik kon het niet laten om er een foto van te nemen. Ik weet het, wat een nostalgie, maar wat een herinneringen hangen aan dat schoeisel vast!...

4 opmerkingen:

Bart De Vuyst zei

Wat een versleten ouw pƩkes sloefen! :-)

Filip zei

En stinken dat die zullen doen.. ;-)

filip zei

Naar vis uiteraard.. ;-)

Geert Vandeplancke zei

Een mens krijgt rapper reactie op z'n oude savatten dan op een paar mooie vissen! Het is wat tegenwoordig!...