dinsdag, januari 24, 2006

Wintersnoeken

Laatste zaterdag ben ik met David en Filip gaan snoeken op een groot Nederlands meer. Filip begon z'n visdag goed door z'n warme kleren te vergeten, nog nooit een kerel zien vissen met 2 pyamabroeken onder z'n visbroek!... Maar, hij heeft niet geklaagd, ook al had ie het waarschijnlijk erg koud. De stek was een diep gat, tot ong. 14 meter, waar David en Carl veertien dagen geleden hun vissen had gevangen. Traag en diep trollend met kleine pluggen, en wat gevertikaal met zware shads moest leven in de brouwerij brengen...
Wel, 't was niks en dan ook nog pech...
De eerste beet die ik kreeg was een rare venijnige totaal slap vallende lijn, tanden in de shad, maar geen gehaakte vis.
De tweede beet kwam een heel stuk later in de namiddag, net toen David op de dieptemeter een grote school aasvis opmerkte. Een harde aanbeet, ik klop erop, en breek godverdomme op m'n dyneema hoofdlijn!....
Ik was er 't hart van in!... Dit heb ik nog nooit voorgehad... En niet eens op de knoop, zomaar ergens middenin. Als je dan gaat beseffen dat deze snoek spijtig genoeg met zo'n rig rondzwemt, erg...
Nadien niks meer gezien of gevoeld, dus geen vis in de boot vandaag. Maar 't was een erg gezellige dag op het water... fun met drie man op een bootje!
's Avonds een paar Nederlandse vriendelijke kerels gesproken aan de trailerhelling, en die hadden met kunstaas noch met semi-doodaas aas beet gehad. Volgende keer dus: 'revenge'!...

Geen opmerkingen: