vrijdag, januari 06, 2006

Kerstdertiger

De 24ste december had ik nog eens een half dagje over om een karper een oor aan te naaien. Ik besloot drie dagen karig en spaarzaam te voeren. Gunther vertelde me dat hij op donderdag geen beet had gehad, nochtans liggen zijn en mijn stekje naast elkaar. Ik had er dus geen hoge verwachtingen van.
Die nacht had ik niet goed geslapen en ik stond in de ochtendschemering maar wat te suffen. Het uitwerpen lukte al helemaal niet, en ik moest de drie hengels wel elk 4 keer heruitwerpen. En dan stond het me nog niet aan ook!
Niks roerde zich en na een uurtje dacht ik: 'Ik kan zowel m'n hengels goed herinwerpen!". Gouden zet want een paar minuten later had ik al een run, resulterend in een 15,3kg. spiegelkarper. Mooi rood en oranje. Gunther kwam langs om het beest te fotograferen, en vond een machtige vangst, ik ook!
Mooi begin van het Kerstfeest!

Geen opmerkingen: