vrijdag, oktober 14, 2005

Poldersnoeken

Het enige wat me rest van een fantastische dag poldersnoeken is onderstaand beeldje. M'n cameraatje heeft de nodige nukken na z'n tewaterlating eerder. Ach wat, het vissen is belangerijker dan de beeldjes hé?! Of niet?...
Een prachtige najaarsdag met héél veel zon en een zacht briesje, niet echt het beste snoekenweer maar ik had nou een dag vakantie, dus naar Nederland en genieten!...
De teller stond 's avonds op zes snoeken en drie leuke baarzen, ik was er echt gelukkig mee. Toch twee zeventigers erbij wat me véél plezier deed, voor deze polder beste vissen! De geel-groen-oranje streamer van vorige week stond garant voor een drietal vissen, de rest werd aan de spinner verleid.
Over zag je vogels, reeds op weg naar het zonnige zuiden, het gaf een apart gevoel op de rand van het goede weer te zitten...
Ik had ook een treffen met de arm der wet, de derde keer in dertig jaar vissen, dit wil veel zeggen over de frequentie van de controles in zowel Nederland als België!... Ze wisten me te vertellen dat ik op deze strook water niet mocht vissen (op de Grote vergunning stond nochtans van wel). Even later bleek dat ik op het verkeerde water bezig was... Kleine fout, maar jah, alles lijkt daar ook allemaal op elkaar...
Eén van die mooie snoeken nam een shot door het wateroppervlak van wel vier meter veraf naar m'n pas in het water gelandde streamer, puur adrenaline toen de haak gezet werd!
Wat moet een dag aan het water meer zijn? Een superschone dag relaxed vissen, met behoorlijk resultaat!

Geen opmerkingen: