maandag, oktober 03, 2005

Polderdagje

Gisteren had ik me voorgenomen om een dagje te gaan spinnen in de polder. Ik reed in de gietende regen Nederland tegemoet en bereidde me voor op een door en door kletsnatte dag.
Nee dus, het werd een prachtige nazomerdag met veel zon en hier en daar een buitje. De snoeken langs hun kant zagen dat zonnetje niet zo zitten, en lagen stijf tegen de veenbodem. Het werd 's middag dan ook erg moeilijk om een visje te verschalken. Tegen de vond waren ze terug los en kon ik er nog een paar extra strikken. Een fel gekleurde fushia streamer met oranje konijnebontstaart (met jouw spullen gemaakt, David!), gevist aan de spinhengel, kon drie snoeken verleidden, en de traditionele zilverkleurige Ondex 6 zorgde voor nog eens drie vissen. Ook een piepklein baarsje verslikte zich in die grote spinner. Wat opviel is dat alle vissen uit het kantje kwamen, had het overvloedige najaarslicht daar soms iets mee te maken? Wie weet?...
Anyway, een pure dag in puur natuur, met een prachtige zonsondergang! Jammer dat m'n camera (die ik eerder in het water liet vallen) het nu volledig laat afweten, dus geen foto's van dit moois...

Geen opmerkingen: