vrijdag, april 04, 2008

Belgische Baars

Terwijl het roofvisseizoen in Nederland gesloten is, en in België (op het openbare water) ook, blijf ik bezig op een aantal privéwateren. Vandaag ging Jan naar een verjaardags(schaats)feestje en ondertussen besloot ik een uurtje of twee te gaan werpen met m'n nieuwe GentleJerk van Rozemeijer. Kost bijna niks, deze 30 tot 60 grammer bij 190 cm, en is een erg toffe en taaie hengel voor het werpen met de reel.
Ik verwachtte niks maar na een worpje of zes kreeg ik al een volger, ik zag hem te laat en de snoek schrok van m'n beweging. Verdwenen. Wat verderop aan dit +/-40 hectare grote water zat een karpervisser, hij sliep blijkbaar nog en ik liep z'n nochtans voor mij erg goede stek voorbij.
Eerste worp op een nieuwe plekje gaf onderstaande vis prijs! Op een TopperJr, toch wel groot voor een baars. Zondermeer de mooiste Belgische baars die ik in jaaaren ving... Ik liep vlug terug naar de tent van de karpervisser. Een foto zou niet misstaan, en dit gebeurde. De baars ging terug en toen kwam het besef dat hij niet gemeten was. Maar hij had de 46cm baars én topvis, die ik toen ik een jaar of 18 was aan het Kanaal Kortrijk-Bossuit ving, niet overtroffen...
De karpermannen (Bennie&Bliek) bleken me bekend te zijn en ondergetekende raakte aan de praat tot het zelfs tijd was om Jan terug op te halen aan de schaatsbaan. Een erg korte sessie dus. Geen twintig minuten bezig geweest!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi vis Geert, mooie foto.

het was gezellig.

groetjes

Jaap de Bliek

Geert Vandeplancke zei

Ja, inderdaad Jaap, een leuke babbel! Daarom geraakte ik daar ook zo moeilijk weg, hé!
Groetjes, en vang die toppers!
Geert

Peter Linzell zei

Hoi Geert,

Wat een prachtige baars! Zo'n grote baars zou ik maar wat graag aan mijn Fair Play Floret vangen.

Groeten,
Peter

Geert Vandeplancke zei

Aha Peter,
een mooie baars, maar ik heb geen mooi Fair Play Floretje hé!...

Groetjes,
Geert