maandag, oktober 20, 2008

Tim Troost proost!

Mijn hele hebben en houden verdwijnt in kartonnen dozen. Tijdens het opruimen voor m'n verhuis vond ik deze foto terug. En dan komen herinneringen boven. Tja, absoluut één van de gaafste karpers die ik ooit mocht fotograferen...
Tim Troost, want zo heette die vriendelijke Nederlandse kerel, hadden we ontmoet tijdens de begindagen aan Lac Du Der. Hij had die week een aantal leuke vissen gevangen, maar deze spande echt de kroon. Echter een niet zo typische vis voor dat meer, al zeg ik het zelf, want meestal zijn het ginds erg zwak beschubde spiegels en lederkarpers. Het gewicht was onbelangrijk, ik had nog nooit een driedubbele rijen gezien!... Hij, of zij, woog ergens over de 18 kilo. En dan vraag je je af, zoveel jaren later: "Zou jij nog leven schoonheid, en ben je niet een beetje verdikt?"...
Tim Troost schijnt na al die jaren nog altijd gedreven op karper te vissen maar wij hebben nooit meer kontakt gehad. Als je 't mocht lezen, Tim, het is nog altijd een supervis!...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Geert,

Als ik hem eerdaags eens tegen kom zal ik hem er op wijzen dat hij eens op je blog moet kijken , ik was er bij en wij zouden toen om en om vissen alleen hebben we na deze prachtvis nooit meer een aanbeet gezien.en als ik het goed heb ben ik ook de fotograaf van deze mooie spiegel.

Groeten Marcel

Geert Vandeplancke zei

Dag Marcel, ik kan me jou niet meer herinneren. Misschien omdat we onder de indruk waren van deze vis...
Deze foto is wel degelijk van mij, maar we zullen allemaal wel wat beelden geschoten hebben toen...
Groeten,
Geert

Anoniem zei

Hallo Geert,

Dat is dan wederzijds ik kan me ook niet meer herinneren dat er iemand anders is wezen fotograferen,maar je zegt het zelf al is zo,n geweldige vis.
Ik viste toen samen met Tim en zijn maat Ron viste met zijn broer Chris,misschien dat je dit weer kan herinneren.
Veel plezier met je mooie blog.

Groeten Marcel.

Geert Vandeplancke zei

Hey Marcel, ik weet het echt niet meer, beginnende dementie dus. Ik was er toen samen met Phil Cottenier...
Groetjes, ook aan Tim,
Geert