donderdag, juni 21, 2007

Visbroed_5

Thuis heb ik dus drie karpertjes in een grote bak zitten. Van eitje tot visje van ongeveer twee centimeter, dat gaat erg vlug. Ze eten dan ook als gekken. Ik heb door nadere inspectie gemerkt dat het allen schubkarpertjes zijn (je moet verdomd goed kijken, en natuurlijk is een spiegel beter herkenbaar). Misschien wat jammer, want spiegels zijn immers iets meer geliefd door hun markante verschijning.
Vorige week merkte ik iets eigenaardig. Ik voerde ze wat schilfers uit een boilie van Luc Pluckers' HIR mix en die werden direct geaccepteerd als voedsel, ze vraten zich te pletter tot hun kleine buikje bol stond. Die mix is natuurlijk niet voor niks 'High Instant Respons' genoemd.
Het volgende wat ik ze gaf waren twee micro pellets, Marine Halibut van Dynamite, u aller welbekend en niet slecht. Wel, dat zagen ze helemaal niet zitten, en het is dan ook uiteengevallen blijven liggen tot het water begon te stinken (dat gebeurde erg vlug trouwens). Begrijpe wie begrijpe kan. Zijn ze daarvoor te klein?...
Nu voeder ik ze terug met diepvries 'levend' aas, cyclops en dergelijke. Dit vinden ze heerlijk, onze schatjes van het Fort! Als ze ongeveer 15 cm zijn laat ik ze daar terug zwemmen. Ben benieuwd.

2 opmerkingen:

Filip. V.N. zei

Hey Geert,

Geweldig om te lezen! Je zal er nog veel plezier aan beleven.. Toch 1 bedenking, denk je niet dat je mooie werk van 'slechts' zo'n 15cm snel zal opgepeuzeld worden door de jou welgekende grote jagers (nog maar gezwegen van reigers). Als je de mogelijkheid hebt, mss nog wat langer wachten?

grtn,
filip

Geert Vandeplancke zei

Ja, je hebt gelijk, had er al aan gedacht, maar als ze groter worden moet je natuurlijk wel véél meer plaats hebben hé?...
Mischien zet ik ze wel in de vijver van m'n vriendin Marleen tot ze groter zijn.
Maar ja, daar komen ze dan weer in contact met andere vissen, en koi.
Ik had ze graag'onbesmet' op het Fort uitgezet. Stof tot nadenken.
Ben er nog niet uit.
Groetjes,
Geert