woensdag, mei 30, 2007

Het word traditie



Dinsdagavond word traditie. Ademhalen! Na een zware creatieve dag op het werk wil ik nog eens met m'n voeten in het water. Waadpak mee, een tang, fototoestelletje en hengel met één jerkbait. M'n Guppy.
Veel volk aan het water waardoor het ineens een stuk kliener word. Op een stuk waar ik niet eerder vistte haak ik een vis van ongeveer 80 cm. Na wat geknoei, want dat is het als je tot je middel in het water staat, laat ik hem terug gaan. Goed begin! Ik loop het water af en sta versteld van de hoeveelheden speldaas, voer voor onze snoeken. Er staat een schraal windje maar de flauwe zon en m'n neopreen pak maken het aangenaam in het water. Ik krijg een tweetal harde tikken maar de snoeken zetten niet door.
In een hoekje krijg ik terug een doffe tip, en de tweede worp laat het snoekje uit de rieten stuiven om vol op de Guppy te schuiven. Erg mooi als je het ziet gebeuren.
Dan blijft het wat stil en tweehonderd meter verder komt er terug een snoekje uit de diepte. Een witte flits als hij het aas grijpt. Mis! Maar hij is dol en geeft niet op, drie keer valt hij aan vlak voor m'n voeten en uiteindelijk heb ik 'm te knippen. Jongen, je was klein maar erg dapper!
Gestopt rond 22u30 maar 'k was pas thuis rond 1u30, wooof, als een visser zoals ik aan de praat gaat met andere vissers... Tja.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Geert,

Steeds weer lees ik je prachtige avonturen op deze blog. De vlotte schrijfstijl en de plaatjes die perfect de sfeer weten op te roepen, maken het een perfect geheel. Keep up the good work!

Mvg,

Giovanni Vanhooren

Geert Vandeplancke zei

Aha, Gio, dat doet me véél plezier! Dank je! Steeds meer mensen komen trouwens meelezen, en daar doe je het natuurlijk voor, hé!
Ik zou best méér willen schrijven, maar dan moet ik ook meer uit vissen. En dat lukt me voorlopig niet...
Groetjes,Geert

Anoniem zei

Ja Geert,
en dat lukt zeker als je tot een stuk in de nacht blijft praten he!
haha.. (bij ons werd het nog 3u30 hehe)

maar het is leuk om je verhalen te horen, en hier te lezen.

succes nog, en tot de volgende

Mvg,
Wesley Van Praet

Anoniem zei

Ja geert,

en dat lukt ook niet als je steeds tot een stuk in de nacht blijft praten he! haha..

bij ons werd het nog 3u.30 toen hehe.

in ieder geval het is zeer leuk om naar je verhalen te luisteren en hier te lezen..

succes nog, tot de volgende
Mvg,
Wesley Van Praet