maandag, april 24, 2006

On a sunny day

Gisteren met Jan en Marleen naar het park gaan vissen. Een superdag met een lekker zonnetje. Nu deed Jan het als startend vissertje het nog beter dan z'n eerste keer, hij zat zo verdomd héél scherp te vissen, en had zowaar op 2 uur 19 karpertjes! De 20ste vis brak het 16/00 lijntje... Goe gevist Janneman!
In de namiddag ben ik met 'm en Marleen naar het Fort geweest in de hoop een 'demonstratie' oppervlaktevissen te geven. Veel resultaat, weinig moeite en weinig tijd. Er lagen een paar mooie vissen te zonnen, waaronder één hele grote.
Ze begonnen bijna direct gulzig te azen op het brood dat ik hun toesmeet. Die twee moesten nogal kijken zeg, hoe die vissen dat brood onder slurpten!... Korstje gepresenteerd aan de grootste, gulzig als ik zelf was, en tien seconden later had hij het al aan z'n been. Beslist één van de betere vissen die er rondzwemmen... en die schoot los omdat ik hem te zwaar moest pareren, wegens het obstakel onder water... Jammer, een zware dertiger gelost.
Twee kleinere vissen begonnen nadien terug te azen, en daar kon ik toch nog ene van vangen, ik denk ongeveer 13kg, khad geen weger bij dat was teveel moeite met dat warme weer. Fotootjes en terug where he belongs. Nice catch, en na amper drie kwartier gevist te hebben zaten we alweer op het terraske aan de overkant van 't straat, met een drankske en een ijsje in de zon. Actie done! Yeh!

Geen opmerkingen: