woensdag, augustus 31, 2005

Een te warme dag?


Gisteren hadden we afgesproken om een dagje te gaan snoeken op de rivier. Moet het dan nou net zo'n warm weer worden? We zagen het niet zo best zitten om vis in de boot te krijgen.
De rivier lag er bij 27 graden nog altijd fris bij, maar ondanks de hitte voelden we dat het de moeite waard was om alles op alles te zetten. De kribben en kantjes werden secuur driftend afgevist. David bestookte de snoeken met allehande kleurrijk spul, en ook met z'n eigengebouwde streamers. Ik had me voorgenomen om het enkel met shads te proberen.

We zaten op het water rond 10u in de morgen en een half uurtje later had ik wel totaal onverwacht een snoek van 99cm. Een echte opkikker in dit warme weer! Op een wit-zwarte shad.
David ving er ene op z'n zelfgemaakte streamer, wat hem erg veel plezier deed. De actie van die dingen is echt fenomenaal!

s'Avonds ving ik langs een onooglijk plukje fonteinkruid een 102cm prachtige vis, die zich zonder te verzetten overgaf... niettemin toch een prachtig beest!
Albijal hadden we die dag toch samen 5 snoeken, David had wat pech met de lengte, z'n beste zat ergens rond de 85cm.
Tja, en diegene die thuis in de tuin ligt te zonnen kan natuurlijk niks vangen (tenzij een zonneslag), goed dat we zijn gaan vissen!...

2 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Hoi Geert, kben op aanraden van mama een keertje komen kijken. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben. 'k Weet nog niet of het door de gigantische vissen of door de sterke blog komt... Veel plezier nog enne, tot binnekort aan de dis?

Stijn (en seppe en mama die over mijn schouder meekijken :-P)